Shopboost Homepage Recensies Pakketten & Prijzen Weblog Dashboard Contact

Shopboost

3 Gouden tips voor een kick ass nieuwsbrief - Gastblog

01 maart, 2016 | Laatste posts

undefinedWelk super communicatiemiddel is niet onderhevig aan trends en blijft altijd van jou? De nieuwsbrief!

 

Recent (Amerikaans) onderzoek wijst uit dat 91% van de ondervraagden graag promotionele email ontvangt. Ha, klinkt goed, maar wat nu?! Hoe zet je zo'n goed geoliede nieuwsbrief in elkaar? Ééntje die de aandacht trekt, die interesseert, potentiële klanten naar jouw webshop haalt. En vooral één die verkoopt. Week in week uit mét een groeiende mailinglist. Zonder er al teveel tijd aan kwijt te zijn graag! Hieronder 3 handige tips van Mariko Naber.

 

TIP 1 - FOCUS
De ideale nieuwsbrief heeft één duidelijk doel. Het is misschien heel aanlokkelijk zoveel mogelijk onderwerpen in je nieuwsbrief te verwerken, maar beter beperk je je tot één onderwerp. Je kunt beter meer nieuwsbrieven versturen met één onderwerp, dan één nieuwsbrief met meerdere onderwerpen. Waarom? Omdat de aandacht van de lezer snel weg is. Begin bij voorkeur ook met een grote afbeelding - mét een actie- (2/3) en vervolgens begeleidende tekst (1/3) Daaronder kun je nog wel wat kleine aandachtspuntjes kwijt, maar de focus moet liggen op het eerste onderwerp.

 

TIP 2 - ORIËNTEER
Maak een extra mailbox of alias aan (Gmail, Yahoo, Hotmail) voor nieuwsbriefabonnementen. Meld je vervolgens aan voor nieuwsbrieven van jouw merk- en webshoprockstars. En ook van een stuk of zes concurrenten. Zo krijg je een heel goed beeld wat zij doen, op welk tijdstip zij versturen, welke acties zij hebben, wanneer een sale begint, hoe vaak zij communiceren enzovoorts. Dit is echt goud als je bedenkt dat zij een heel marketingteam op de nieuwsbrief hebben en jij daar op deze manier heel goed van kunt leren!

 

TIP 3 - REGELMAAT
Of je nu één keer per maand of drie keer per week verstuurd, verstuur met regelmaat. Regelmaat voelt vertrouwd en dat is goed voor de merkbeleving van je klant, wat weer goed is voor de verkoop. Stel voor jezelf een jaarplan (of kwartaal) op met de data wanneer je verstuurt. Op deze manier kun je rondom belangrijke data (kerst, moederdag e.d.) nieuwsbrief onderwerpen bedenken en acties verzinnen. Werk zoveel mogelijk vooruit!

 

BONUS
Wil je meer van zulke handige tips die werken en ben jij ook toe aan een eigen super effectieve verkoopstimulerende nieuwsbrief? Doe dan nu de Online training E-mail marketing (http://www.sellyourstuffonline.nl/a-41657332/shop-je-tools/online-training-e-mail-marketing) van Sell your stuff online. Shopboost-klanten krijgen met de code ‘shopboost’ maar liefst 20% korting (geldt t/m 31-03-2016).

 

Auteur:
Mariko Naber van Sell your stuff online

undefined

 

 

  

 

Reageer ook!

Delen? Heel graag!

Lees meer posts...

www.shopboost.nl