Shopboost Homepage Recensies Pakketten & Prijzen Weblog Dashboard Contact

Shopboost

Inspiratie: 15 webshops die klanten weten te verrassen

20 februari, 2015 | Laatste posts

Een handgeschreven bedank-briefje, een telefoontje om te vragen of alles naar wens is. Het zijn kleine gebaren die het verschil maken. Om te ontdekken waar klanten blij van worden vertellen deze ondernemers wat zij doen om klanten te verrassen.

 

1. Stuur een handgeschreven briefje

Als je ons belt krijg je ten eerste iemand aan de telefoon met echt kennis van zaken. Daarnaast heeft diegene op zijn bureau een stapeltje kaartjes staan en stuurt na afloop van het telefoongesprek regelmatig een handgeschreven kaartje naar je.

undefinedPieter Zwart Coolblue

 

 

2. Uitstekende klantenservice
Wij kiezen voor een directe en persoonlijke benadering van de klant. Geen voice respons systemen, geen scripts of standaard procedures. Elke klant krijgt zijn maatwerk behandeling. Medewerkers hebben veel beslisruimte om dat te doen wat nodig is om de klant geweldig te helpen. Voor maatregelen tot 500 Euro hoeven zij geen toestemming te vragen.

undefined

Garcia Jeans


Meer verkopen met je webshop?

Heeft jouw webshop ook 

- Veel verlaten winkelwagentjes?
- Bezoekers die wel kijken, maar niet kopen?
- Bezoekers die blijven vergelijken en niet kopen?

 

Succesvolle webshops krijgen enthousiaste klanten door ze te verrassen!
Verras ook jouw twijfelende bezoekers en verkoop meer.

Ontdek Shopboost en probeer het gratis

undefined

 

3. Een échte verrassing bij eerste bestelling

Wij stoppen als verrassing het boek "Dom Pérignon in een Rugzak" bij een eerste bestelling. Dit boek is geschreven door de oprichter van Vindict, Huib Edixhoven en is een avontuurlijk reisverhalenboek met veel humor en uiteraard met wijn als rode draad. We krijgen veel positieve reacties op deze verrassing, want het is een echt cadeau (niet een simpele pen of goedkope paperclip) en door het persoonlijke verhaal in het boek krijgen ze direct meer gevoel bij wie en welke passie er achter het bedrijf zitten.

undefined

Evelijn van Heuven Vindict

 

4. Truffeltime Receptenboekje

Wij verrassen onze klanten met een truffelreceptenboekje bij een bestelling. Dit boekje geeft informatie die je altijd al wilde weten over truffels en een aantal leuke recepten.

undefined

Iwan Vos Truffeltime 

 

 

5. Wij geven restvoorraden weg

We hebben regelmatig restvoorraden van kaarsen en servetten die niet meer geproduceerd worden en uit de webshop worden gehaald.
Om het magazijn op te schonen voor nieuwe artikelen stoppen we dan wel eens een kaars of pakje servetten van deze restvoorraad extra in een pakket. Iedereen kan de gelukkige zijn!

undefined

Meint Schepers VanKaarstotServet

 

6. Wereldkoffie met (h)eerlijke verrassing

Om onze klanten te verassen voegen wij soms (h)eerlijke slaafvrije chocola van Tony’s Chocolonely aan een bestelling toe. Wij werken zelf het liefst met onder het Max Havelaar keurmerk gecertificeerde koffies en de chocola van Tony's past daar erg mooi bij.

undefined

Merijn Brouwer Wereldkoffie

 

7. Olijverie verrast met geur!

Via het beeldscherm kun je nog niet ruiken. Olijverie spuit daarom op elke factuur een parfum zodat klanten de geurlijn kunnen ervaren en er vervolgens meer over kunnen lezen en bestellen in deze online verwenwinkel. De reacties zijn fantastisch.
KiyOh-review: "Je bestelling ontvangen is één groot feest, tijdens het uitpakken ruik je al de Olijverie.nl Dit is zeldzaam!"

undefinedLilian van der Ven Olijverie.nl

 

8. By-Sas Persoonlijk met zorg samenstellen en een extra edelsteentje

undefinedSaskia: "ik verpak m'n sieraden altijd in wit vloeipapier met turquoise organza zakje. Bij een tweede artikel pak ik die tegenovergesteld in, dus turquoise papier en wit zakje.
Op het tasje staat mijn logo. In het tasje zit naast de aankoop een visitekaartje, een briefje met handgeschreven tekst en ik stop er altijd een edelsteentje bij als dank voor de aankoop en voor het verrassingseffect."

undefinedSaskia Abbenhuis By-Sas.nl

 

 

9. CheapyCheapy een kleinigheidje op het juiste moment

We vragen onze klanten altijd waar ze onze site van kennen. Veel klanten komen via kennissen, vrienden en collega's. Het overtreffen van de verwachting maakt klanten enthousiast en is de reden dat we worden aangeraden. We verrassen onder andere door een kleinigheid toe te voegen dat past bij het moment. Een Valentijnskaartje met Valentijn, een zakje met bloemenzaadjes met moederdag en een klein kuikentje met pasen. Kleine dingen, maar met een persoonlijk briefje erbij zorgt het voor veel (meetbare) waardering.

undefinedCheapyCheapy.nl

 

 

10. Uniek en verrassend door superspecialisatie

undefinedNaast het handgeschreven kaartje, het verpakken met vloeipapier, een cadeautje en een extra cadeaukaartje, verrast Golfwenskaarten.nl vooral door de unieke en verrassende kaartsoorten. Een speciale verhuiskaart voor golfers? Gaan we regelen. Een rouwkaart? Aanwezig. De geboorte van een (klein)kind bij golfers? Die kaart is er ook. Golfwenskaarten.nl gaat op bijna elk kaartverzoek in.

undefinedMarrit Bekkema Golfwenskaarten.nl

 

 

11. Muzikantjes in spé een mooi uitpakmoment

undefinedMuzikantjes in spé maakt het uitpakmoment bijzonder. In het pakketje zitten papieren muzieknootjes ter decoratie, een handgeschreven kaartje en een cadeaubon voor een volgende bestelling.

undefinedLetske Hofstra Muzikantjesinspe.nl

 

12. Enveloppen.nl Stuur eens wat vaker een kaartje

Voor klanten die rechtstreeks bij ons bestellen stoppen wij stoppen leuke kaarten met bijpassende enveloppe als verrassing bij de bestelling. Zo kunnen klanten iemand anders weer leuk verrassen met een gezellig kaartje. 

 

 Natasja Kastelein Enveloppen.nl

  

13. AltijdSporten.nl identifcatiebewijs voor sporters

Steeds meer webshops laten klanten graag kennismaken met een nieuw merk. AltijdSporten doet dit door regelmatig een gel of reep sportvoeding in het pakketje te stoppen. Bij AltijdSporten.nl denkt men echter verder en dat heeft de volgende slimme actie opgeleverd. Als je gaat sporten is het verstandig om een identificatiebewijs mee te nemen voor het geval dat. AltijdSporten.nl verrast klanten met een speciale sport-ID.

undefinedDe sport-ID gaat als verrassing mee in de bestelling samen met een handgeschreven toelichting. Sporters vullen op het sport-ID eenvoudig de persoonsgegevens in en hoeven zo geen verzekeringspas of identiteitskaart mee te nemen als ze gaan sporten.

Een mooi voorbeeld van bewustmaken én verrassen in één. 

undefinedJantiene Hannessen Altijdsporten.nl

 

14. Naamelijk.nl Personaliseren is verrassen

undefinedAlles moet kloppen bij cadeautjes: het cadeau, leuk ingepakt en een bijpassend labeltje. Sommige van mijn producten zijn gepersonaliseerd. Daar krijgt de gever vaak een bijzondere reactie op. Klant van een koffertje met de vormgeving van het geboortekaartje:
"Mijn vriendin kreeg tranen in haar ogen van het koffertje, dat vond ik zo bijzonder! Ik was echt trots dat ik dat koffertje gaf! Ze heeft het ook aan iedereen laten zien, want ik heb er nog veel reacties op gekregen. Ik weet wat ik de volgende keer geef!".

undefinedKim Naamelijk.nl

 

15. FunArtFactory Het is pas af als de klant echt enthousiast is

In november vorig jaar heb ik voor een klant een schilderij ontworpen. Zijn vader was een maand eerder overleden dus het was erg emotioneel voor hem en zijn moeder. Met aangeleverde foto’s van zijn vader en de datum van overlijden, geboorte en zijn hobby’s ben ik aan het werk gegaan. De klant mocht steeds aanwijzingen geven en heeft na een lang traject voor een ontwerp gekozen.
Toen hij het schilderij uitpakte was hij duidelijk ontroerd. Deze klant is echt enthousiast en heeft zelfs meer geld overgemaakt dan afgesproken. Daarnaast heeft hij het natuurlijk aan zijn moeder laten zien en heb ik, op basis van nieuwe foto's, voor haar een "eigen" doek ontworpen. Het was prachtig om twee mensen blij te maken met een mooi aandenken aan een geliefde dierbare.

undefinedMildred van Dijk FunArtFactory

 

BONUS: Catbox - Elke maand een verrassing

undefinedCatbox is een maandelijks verrassingspakket. Elke maand ontvangen klanten een persoonlijke verrassing met een korte toelichting. De Catbox is persoonlijk gemaakt op basis van de informatie uit een vragenlijst die iedere klant invult.
Robin van Catbox: "Elke maand willen we je verwachtingen overtreffen door je te verrassen met iets dat je altijd al wilde hebben, maar nog niet kende!" 

undefinedRobin van Ittersum Catbox

 

Reageer ook!

Delen? Heel graag!

Lees meer posts...

www.shopboost.nl