Nee, je klant wil geen nieuwsbrief ontvangen
Ja, e-mailmarketing is bijzonder effectief
Ja, nieuwsbrieven kunnen veel bijdragen aan het succes van een webshop, maar...
Je ziet ze vaak, de blokjes of vinkjes op websites met „ontvang onze nieuwsbrief”. Iedereen is zelf ook consument. Hoe denk jij, als consument, over het woord „nieuwsbrief”? Zijn dat niet van die mails die je net te vaak krijgt met net te weinig relevante inhoud? Als je zelf een webshop hebt of verantwoordelijk bent voor de marketing, valt de conversie van dat blokje je dan ook niet enorm tegen?
Waarom je maillijst niet uitbreiden door de relevante en interessante content direct te benoemen, zodat bezoekers zich wel willen inschrijven voor deze relevante e-mails. Als je een online drogisterij met anti-allergie-producten hebt kun je, in plaats van het standaard schrijf-je-in-voor-de-nieuwsbrief-blokje, een stukje tekst plaatsen bijvoorbeeld:
„Moeite met het kiezen van het beste product? Koop nooit meer de verkeerde allergie-remmer, vul hier je e-mailadres in en lees de productvergelijking van dr. X”.
Als je naar je producten in je webshop kijkt, wat zou jij dan voor interessante content kunnen produceren om op die manier je maillijst echt te laten groeien?
Moeilijk? Post hieronder de productgroep en ik help graag met meedenken!
Reageer ook!